Parim viis, kuidas tõsta toidukoha müügiedu

FoodMood / LM Keskus

FoodMood on üle 25 aasta HoReCa sektoris tegutsenud ettevõte. Me tarnime kvaliteetset värsket liha, kala, tänavatoitu, pagaritooteid, õlisid ja palju muud vajalikku sinu restorani, hotelli või suurkööki. Uuri lähemalt siit

Tahan sinuga jagada üht parimat viisi toidukoha müügiedu tõstmiseks. Samad printsiibid kehtivad ka teiste HoReCa ettevõtete puhul, kuid selles artiklis keskendume spetsiifiliselt restoranidele.
Kuidas meelitada enda restorani juurde rohkem hästi maksvaid kliente?

Kas teadsid, et elektriautode tootja Tesla eesotsas Elon Muskiga ei kuluta sentigi massiturundusvahenditele, sealhulgas tele- ja tänavareklaamile? Seejuures on Elon Musk suutnud üles ehitada miljardiäri ja seda peaasjalikult soovitusturunduse, avalike esinemiste ning kuldse fännibaasi pealt.

Täna võtamegi soovitusturunduse juppideks lahti. Seda selleks, et ka sina ja su äri võiksite soovitusturundusest kasu lõigata.

Esialgu võib kõlada veidi kentsakalt paluda kliendil oma toidukohta sõpradele edasi soovitada.

Mis on esimene mõte, mis sul peast läbi käib, kui sa palud sõbral, tuttaval või kliendil enda ettevõtet teistele soovitada? Kas tunned, et teine inimene teeb sulle justkui teene? Ja sa jääd teenet küsides sõbrale justkui võlgu? Kas pole nii? 

Üldiselt arvatakse, et soovitused on miski, mis juhtub juhuslikult.

Arvatakse veel, et soovitused on midagi, mis ei allu meie kontrollile.

Soovitused jagunevad peamiselt kahte leeri:

  1. Sõbrad-tuttavad suunatakse sinu juurde – Klient, kes jäi su kohaga väga rahule, soovitab ka oma sõbral sinu äri külastada. Nüüd, kui klient on juba “eelsoojendatud”, siis on sinu ülesanne klient sõbralikult ära teenendada.
  2. Olemasolev klient jagab sinuga inimeste kontakte. Klient jagab sinuga oma kontakte, kes võiksid sinu kohast huvitatud olla. Nüüd on teatepulk sinu käes ning sinu roll on nende potentsiaalsete klientidega ühendust võtta (näiteks telefoni või meili teel) ning enda juurde meelitada.

Aga mõlemal juhul on suhteliselt juhuslik, millal ja kui palju neid soovitusi tuleb. Ometi, me kõik teame ja uuringud kinnitavad seda samuti, et soovitusturundus on kõige efektiivsem turunduse valdkond ning me kõik tegelikult tahame saada häid soovitusi oma ärile.

Tänase kirjaga tahangi kahte soovitusturundusega seotud müüti purustada.

Müüt nr. 1: Sa jääd kliendile “teene võlgu”, kui ta sinu toidukohta edasi soovitab.

Müüt nr. 2: Soovituste saamine on juhuslik ning seda ei saa kontrollida.

Räägin näitlikustamiseks ühe lühikese loo.

seljavalule-lahendus

Argo leidis oma seljavalu probleemile lahenduse sõbra hea soovituse abil

Argo on suur trennimees, kes juhib oma keha teadlikult ning tavaliselt õnnestub tal trennisaalis ülepingutusest tehtud vigastusi vältida. Tema motoks on: “Tasa sõuad, kaugele jõuad”.

Kuid sellele vaatamata pingutas Argo ühel õnnetul teisipäevaõhtul trennis natuke üle, tehes kogemata vale liigutuse, mille tagajärjel algas tugev seljavalu.

“Küll homseks üle läheb,” mõtles Argo.

Hommikul ärgates ei olnud valu praktiliselt vähemaks jäänud. See pani Argot juba muretsema.

Võib-olla ei olegi see ainult trenn, mis seljavaluni viis, vaid hoopis pikaajaline pingeline tööelu, pidev stress raha ja maailma asjade pärast ning sellest tulenevalt ka pingeline pereelu. Vale liigutus trennisaalis oli äkki viimane piisk pingete karikas? Jumal seda teab, mõtleb Argo.

Selgub, et valu vastu ei aita seekord ei külmakott, ei puhkusepäev ega ka magneesiumi võtmine. Alguses Argo lepib oma valuga, mõeldes, et küll see ajapikku ise üle läheb.

Aga kui möödunud on juba peaaegu nädal ja valu endiselt kõvasti tunda annab, muutub ta siiski veidi murelikuks.

Nädala lõpus on Argol ärikohtumine oma hea sõbra ja partneri Jaaniga. Nii muuseas mainib Argo ka oma seljavalu probleemi. Jaan, kes on sarnast asja juba kogenud, teab kohe, mida soovitada – Jaanil on üks tuttav massöör, kes on õppinud juurde ka Hiina punktimassaaži. Tõeline meister inimese keha mudimisel ning õigete punktide leidmisel.

Seljavalu-probleemile-lahendus

Kui Jaan viimati ise selle massööri juures käis, siis massöör mainis pärast mõnusat seanssi, et Jaan võib teda julgesti ka oma sõpradele soovitada. Jaanile jäi see meelde – kas siis teadlikult või alateadlikult – ning ei läinudki kaua aega mööda, kui avanes võimalus massööri soovitada.

Ta jagas Argole massööri kontakti ning Argo sai tõepoolest massaažilaual seljavalule tohutult leevendust. Argo on lõpmata tänulik nii sõbrale soovituse eest kui ka massöörile elupäästva massaaži eest.

Kes kellele teene tegi?

  • Kas Jaan tegi massöörile teene, kui ta teda edasi soovitas?
  • Või tegi Jaan sõbrale teene?
  • Või tegi Jaan hoopis iseendale heateo, et sai teist inimest aidata?
  1. Jaanil tekkis pärast abistamist sisse hea tunne ning õnnehormoonid nagu serotoniin ja oksütotsiin said kehas vallandatud. Ta tundis end kasuliku, õnneliku ja rahulolevana.
  2. Teisalt sai Argo oma seljaprobleemile abi, ilma et ta oleks pidanud tundma, et talle midagi peale surutakse või üritatakse maha müüa. Tal oli reaalne probleem, mida oli vaja lahendada. Argo oli õnnelik, et ta leidis oma probleemile kiire ja toimiva lahenduse.
  3. Kolmandaks sai massöör endale tööd ning uue õnneliku kliendi.
See on win-win-win situatsioon.

Müük ja turundus on mõttelaadi küsimus

Massööri peas oli mõte, et ta annab oma klientidele võimaluse tunda end soovitusi tehes hästi. Ta oli ümber mõtestanud, mida tähendab soovituste tegemine nii talle kui ka kliendile.

Soovituste tegemine ei ole teene võlgu jäämine. Vastupidi. Soovituste tegemine suurepärane võimalus kliendil teha head oma sõbrale ja iseendale.

Selles viimases lauses peitubki võti.

Anna oma kliendile võimalus tunda end kangelasena, kui ta sind oma sõpradele soovitab.

Massööri puhul ei vastanud kumbki eelpool mainitud müüt tõele.

  1. Esiteks, ta teab, et kliendil on soovitust tehes võimalik end hästi tunda.
  2. Teiseks, ta strateegiliselt palub rahulolevatel klientidel enda teenuseid edasi soovitada.

Kuidas saada häid soovitusi ka restorani ja toitlustusmaailmas?

  • Paku grupisoodustust.
    Kui lojaalne klient toob restorani täiesti uue inimese, kes varem pole käinud, siis mõlemad õhtustavad soodsamalt. See võib olla näiteks pearoog, päevakas või magustoit, mida pakud soodsamalt või täiesti tasuta pearoa kõrvale. Midagi, mis sinult liiga suurt tükki küljest ei võta, kuid samas oleks piisavalt ahvatlev ka su klientidele.
    Pea meeles, et äri on elukestev maraton, mitte sprint. Ühekordne soodustus on odav, kui arvestada, et suur tõenäosus, et klient jääb sinu kohaga rahule ning jääb sinu regulaarseks kliendiks.
  • Tee tarnijate ja tootjatega suuremat koostööd.
    Kohaliku äri puhul võib see olla eriti võimas. Näiteks tuleb su tooraine kindlatest kohtadest. Paku välja ristturunduse idee, et koostööpartner oleks motiveeritud sinu restorani soovitama, näiteks flaierid kontoris, link veebilehel või muu geniaalne viis.

    Tarnijal on võimalus tutvustada “Näe, mine proovi X restoranis seda liha. Seal kasutatakse meie käest saadud liha ning nad on superosavad selle valmistamisel“. Jällegi – võimalus tunda end soovitust tehes hästi. Sinna juurde väike flaier ning lisamüük on garanteeritud.
  • Tee soovituste tegemine eriliseks.
    Näiteks kui sinul või sinu restorani peakokal on oma raamat, siis kingi klientidele, kes regulaarselt soovitusi teevad ka personaalne autogrammiga kokaraamat.
  • Kingi soovitajale pisike meene, mida kollekstsioneerida
    Näiteks mingi arvu soovituste täitumisel võid kinkida oma kuldkliendist soovitajale mõne erilise veini, lusika või muu erilise nõu, mis just sinu restoranile omane on.
    Nii tuled püsikliendile iga kord meelde, kui ta köögis askeldades sinu kingitud tassist kohvi joob või lusikaga kooki sööb. Tassi või lusika peal võib loomulikult olla ka sinu restorani logo.

Soovituste tegemine võib sinu kliendi jaoks olla võimalus tunda end kangelasena!

Tekita talle see võimalus ning ole soovituste küsimisel strateegiline!


P.S. FoodMoodil on üle 25 aasta kogemust HoReCa ja toiduaine sektoris. Kui otsid lahendust oma toidukoha tooraine tarnel, siis küsi meilt pakkumist.
Vaata lähemalt, kuidas hakata FoodMoodi ärikliendiks.

1 thought on “Parim viis, kuidas tõsta toidukoha müügiedu”

Leave a Comment