Kuidas kasutada meiliturundust restorani käibe kasvatamisel?

FoodMood / LM Keskus

FoodMood on üle 25 aasta HoReCa sektoris tegutsenud ettevõte. Me tarnime kvaliteetset värsket liha, kala, tänavatoitu, pagaritooteid, õlisid ja palju muud vajalikku sinu restorani, hotelli või suurkööki. Uuri lähemalt siit

Seekord jagan sinuga edukaid meiliturunduse tehnikaid, mida kasutavad restoranid üle kogu maailma, ning kus iga sissepandud euro (või dollar) tuleb rohkem kui 20-kordselt tagasi!

Siin ei ole mingit maagiat. Asi toimib suuresti tänu inimpsühholoogia paremale tundmisele, kasutades seejuures ära tänapäeva tehnilisi võimalusi.

Meiliturundus algab meilide kogumisest

Esiteks – selleks, et saaksid head meiliturundust teha, peab sul olema meililist, kellele meile saata (loogiline!).

Aga meililist ei pea oleme tohutult suur, et see juba annaks märgatavat positiivset efekti.

Tegelikult piisab juba 200 meiliaadressist, et asi hakkaks sinu toidukoha jaoks jumet võtma. Kui sul on juba aga 500, 1000, 2000 või lausa rohkem kui 5000 kvaliteetset ehk kõrge avamismääraga ja sinu toidukohast huvitatud meiliaadressi, siis kogu sinu meiliturunduse võimekus tõuseb täiesti uuele tasemele.

Mida meilide kogumine sulle annab?

Tegelikult rohkem, kui sa esmapilgul arvatagi oskad.

  1. Esiteks püsid sa kogu aeg kliendil meeles. Ka avamata e-maili puhul vilgub kliendi alateadvuses sinu restorani nimega tuluke iga kord, kui ta sinult kirja saab. 
  2. Teiseks sul on võimalus luua kliendiga lähedane ning usaldusel baseeruv suhe. Tänapäeva muutlike olude keerises on see olulisem kui eales varem.
  3. Sa saad klienti teavitada eripakkumistest ning sündmustest – näiteks kui sinu kohvikus esineb mõni tuntud muusik või kui olete kuskile suvefestivalile minemas.

Aga enne, kui me meili sisu hakkame kirjutama ning automaatikaid ehitama, jagan sinuga erinevaid ideid, kuidas restoranid, kohvikud ja hotellid oma klientide e-maile koguvad.

  • Tasuta WiFi meiliaadressi vastu.
    Lihtne ja loogiline. See ei nõua sult palju aega ning see meilide kogumissüsteem on lihtne kasvõi hommepäev toidukohas üles seada.
  • Menüü lõpus on meililistiga liitumise üleskutse. 
    Näiteks: Liitu meie meililistiga, et saada teavitusi meie järgmisest käsitööõlude degusteerimise õhtust.
  • Teenindaja küsib e-maile.
    Näiteks: Teenindaja tuleb sobival hetkel lauda iPadiga ning pakub meiliaadressi eest 15% sooduskupongi, mida saab kasutada järgmisel külastusel. 
  • Meililistiga liitumise ekraan kassa läheduses.
    Liitumisvorm võib paikneda ka kassa vahetus läheduses ning seal on selgelt näha, et liitudes meililistiga saab klient ühe tasuta kohvi. See on palju mõistlikum lahendus, kui paberi ja pliiatsiga versioon, kuna ei teki isikuandmete sisestamisel ja töötlemisel lisatööd ega vigu.
  • Veebilehe pop-up – Enamikule meist pop-upid väga ei meeldi, ent naljakas lugu nendega on see, et need töötavad. Pop-upil paiknev pakkumine peab olema ahvatlev.
    Näiteks: Haara tasuta kohvi kupong. Järgmine kord, kui klient sinu restorani tuleb, saab ta tasuta kohvi, kuna liitus meililistiga. Kohvi välja lunasamine võib eeldada näiteks ka mingi toidu või magustoidu võtmist.

Oluline on see, et sa pakuksid e-maili vastu mingit väärtust. E-mail on kliendile küllaltki personaalne asi – peaaegu nagu isikukood või telefoninumber – ja seda üldiselt ei jagata lihtsalt välja. Võrdluseks, et Facebooki like või Instagrami süda ei ole kliendi jaoks nii suure väärtusega.

Tasub meelde jätta! 

Strateegiline meiliturundus ületab kasumlikkuselt sotsiaalmeediaturundust mitmekordselt.

Kuid liigume tagasi algselt välja hõigatud lubadusele ehk kuidas 20-kordistada meiliturundusse pandud raha?

Efektiivne turundus ning suur müük on ju see, mida sa toidukoha pidajana tegelikult soovid. Keegi ei tee turundust ja reklaami lihtsalt niisama.  

Kuidas automatiseeritud meiliturundus aitab su toidukohale rohkem käivet tuua?

1€ sisse ja 20€ tagasi ehk unikaalsed sünnipäevapakkumised

Kui oled klientide e-maile koguma asunud, siis kaalu kindlasti varianti, et küsida lisaks e-mailile ka eesnimi ja sünnikuupäev.

Meiliturundus
Meiliturundusprogramm salvestab info klientide kaupa ning hoiab andmed kenasti korras

Neid andmeid on vaja sellepärast, et neid hiljem meiliturunduses positiivselt ära kasutada. Nimelt saad sa oma meiliturundusprogrammis ära seadistada nii, et:

Sünnipäeva eel aktiveerub kindel meiliseeria.

Meili sisu saad 100% ise valida. Samuti selle, et mitu meili sünnipäeva eel kokku saadetakse ning mis päevadel neid saadetakse. Kõik on seadistatav.

Ja mis kõige ägedam – sa ehitad automaatika ühe korra valmis ning kui pakkumine püsib enam-vähem sama, võib see meiliseeria efektiivselt töötada koguni mitmeid aastaid.

Nime küsimine toetab meili efektiivsust

Lase automaatikal täita lüngad, stiilis [siia sisesta eesnimi] ja seda nii pealkirjas kui ka sisutekstis.
Näiteks võib meili pealkiri olla midagi sellist: “Anne, meil on Sulle sünnipäevakingitus!” ja kiri avaneda lausega “Anne, Sul on sünnipäev tulemas ja kutsume sind oma sünnipäeva tähistama meie juurde. Kui sa tuled, siis meil on Sulle selleks puhuks ka kingitus”.

Nime kasutamine tõstab kirja saajate avamismäära ning reageerimist.

Lähene pakkumisele strateegiliselt

Sünnipäevad on kuum teema. Olgu tegemist kaasamüügi või kohapeal söömisega – sünnipäeva puhul tehakse keskmisest rohkem kulutusi toidule ja väljas söömisele.

Arvuta oma seniste klientide peal välja, kui palju keskmine sünnipäevalaud väärt on. Näiteks võib kõlada suure priiskamisena väärtuspakkumine, et sünnipäevalaps sööb tasuta. 

Samas, kui sa arvutad näiteks, et üks pearoog, üks magustoit ja üks jook maksab sinu toidukohale 25€ (omahind, mitte müügihind), aga keskmine sünnipäevalaud toob sisse 350€, siis kas maksta 25€, et saada klient, on palju või vähe?

Mõtle sellele.

Kõik sõltub su toidukoha konkreetsetest numbritest, mida sul on mõistlik pakkuda.

Väärtuspakkumine võib olla esialgu ka tagasihoidlikum.

Turunduses lähenetakse väärtuspakkumisele järgnevalt: oluline on klient enda juurde meelitada. Ja seda on võimalik saavutada siis, kui sa presenteerid oma parima väärtuspakkumise viisil, mis teeb sinu juurde sööma tuleku lihtsaks.

Siin on veel mõned unikaalsed ideed, kuidas meelitada sünnipäevalaps koos seltskonnaga just sinu juurde.

  • Sooduskupong – lihtne ning töötab väga hästi. Kui laua arve küündib tuhandetesse eurodesse, siis on kliendipoolne võit märgatav. Samas kui marginaal on õiglane, siis korraliku käibe juures jääb ka sulle piisavalt kassasse. Win-win.
  • Kutse – lihtne, kuid personaalne kutse sünnipäeva tähistama on näidanud väga häid tulemusi. Kõik sõltub tegelikult sellest, kuidas sa oma pakkumist presenteerid.
    • Anne, Sul on sünnipäev ja Sa võiksid tulla seda tähistama meie juurde. Sünnipäevakook meie juures on maja kulul.
  • Sünnipäevalaps sööb tasuta (vaata allpool ka pilti) – Idee on piisavalt eriline ja kastist väljas, et kutsub sünnipäevalapse sööma küll. Lisatingimustes võib kohapeal ja veebilehel olla täpsustused, et see sisaldab näiteks ühte pearooga, jooki ja magustoitu ning seltskond peab olema vähemalt 5-liikmeline. Ümber arvutatuna tähendab see tegelikult -20% kupongi.
Piduline sööb tasuta

Lahenda potentsiaalse kliendi probleemi õigel ajal. 

Sünnipäeva eel käib pea iga sünnipäeva lapse peas sellised mõtted: “Kas ja kuidas ma sel aastal oma sünnipäeva tähistan?” Tänu automatiseeritud meiliturundusele on sul võimalus õigel ajal kliendile meelde tulla.

Nii lihtne see ongi!

Kokkuvõtvalt: kui sa täna veel ei kogu e-maile ning ei saada klientidele häid pakkumisi, siis ma soovitan sellega alustada. Meiliturundus ei ole kindlasti surnud. Vastupidi. Meiliturundus on üks efektiivsemaid ja kindlamaid viise jõuda oma fänni või potentsiaalse kliendi infovälja.

Kui klient on uksest sisse meelitatud, siis sellega ei ole töö veel lõppenud.

Ära lase kehval toorainel kliendi kogemust rikkuda.

Turundus on oluline, kuid sama oluline on ka super teenindus ning hea toit kvaliteetsest toorainest. Viimase osas aitab FoodMood sinu toidukohta varustada stabiilse ja kvaliteetse toorainega.

Ma usun su võimetesse hästi kokata. Päriselt ka, eesti kokad on äärmiselt võimekad. Ära lase kehval toorainel seda rikkuda. Tihti nõutakse peakokkadelt võimatut – kehvast toorainest superhea toidu tegemist.

Seetõttu pakume juba viimased 25+ aastat FoodMoodis stabiilset kvaliteeti nii liha, kala kui ka mereandide osas. Lisaks pakume ka erinevaid valmistoite, piimatooteid ning street foodi toorainet.

Vaata lähemalt, kuidas hakata FoodMoodi ärikliendiks.

Leave a Comment