5 tehnikat, kuidas restoran saab koguda klientide meiliaadresse

FoodMood / LM Keskus

FoodMood on üle 25 aasta HoReCa sektoris tegutsenud ettevõte. Me tarnime kvaliteetset värsket liha, kala, tänavatoitu, pagaritooteid, õlisid ja palju muud vajalikku sinu restorani, hotelli või suurkööki. Uuri lähemalt siit

Jagan sinuga 5 erinevat viisi, kuidas restoran, kohvik ning veidi kohendades ka hotell või catering firma saab koguda oma klientide e-maile. Ikka selleks, et turundus toetaks sinu äri kasvamist ja õitsemist.

Tasuta WiFi e-maili aadressi vastu

Lihtne ja loogiline. Selleks, et klient saaks kasutada sinu toidukoha WiFi’t, peab ta jätma oma kontaktandmed. See on nagu vahetuskaup. Registreerimisvormi juures võib olla kirjas, et te ei spämmi postkasti ega jaga kontakti edasi kolmandate osapooltega. See lisab kindlust, et kliendi meiliaadress ei lähe “jalutama”.

Menüü lõpus on meililistiga liitumise üleskutse

See on veidi rahulikum kutse – inimene istub lauas ning menüü lõpus on meililistiga liitumise üleskutse. Kliendil võib näiteks toitu oodates mingil hetkel igav hakata, siis selline üleskutse liituda meililistiga võib olla täpselt see, mida ta vajab. Näited:

  • Liitu meie meililistiga, et saada esimesena teavitusi meie järgmisest käsitööõlude degusteerimise õhtust.
  • Ole esimene, kes saab teada meie tulevastest kontsertõhtutest.
  • Liitu [Sinu restorani nimi] kogukonnaga ning saad esimeste seas teada tulevatest sündmustest. Varasemalt oleme korraldanud näiteks X, Y, Z

Teenindaja küsib e-maile

Sa võid ka mõelda välja motivatsioonipaketi oma teenindajatele, et nad aktiivselt küsiksid e-maile. Selle lihtsustamiseks võib teenindaja tulla sobival hetkel lauda iPadiga ning pakkuda meiliaadressi sisestamise eest -15% sooduskupongi järgmisel külastusel. Kui klient on juba sinu juures söömas ning talle jäi positiivne mälestus kohast, siis on väga tõenäoline, et klient mõnele järgmisele välja kuulutatud õhtule uuesti tuleb.

Igal äril on oma nii-öelda “kliendi hankimise hind“. Näiteks e-poodidel võib uue kliendi hind olla 1-2€, kuid mõnes luksusteenuse puhul võib kliendi hakimise hind olla koguni 250+€. Ja ikka olla kasumlik! Seega, sa pead konkreetselt oma sektoris vaatama ja välja arvutama maksimaalse hinna, mida sa oled võimeline uue kliendi hakimiseks välja käima.

Selle arvutuskäigu juures on oluline teada ka kliendi eluea väärtust. See tähendab, et kui kaua klient on sinu klient (2 aastat? 5 aastat?), mis on keskmine summa, mida ta sinu juures kulutab ning kui tihti ta sinu äri külastab. Nii sa võid näiteks avastada, et keskmiselt toob klient sulle 1500€ käivet 2 aasta jooksul. Selle juures on uue kliendi hakimise hind 5€ nagu kommiraha.

Kliendi eluea väärtusest ja muudest restorani turundusega seotud aritmeetikast ning numbritest räägime mõnes teises artiklis pikemalt.  

Meililistiga liitumise ekraan kassa läheduses.

Liitumisvorm võib paikneda ka kassa vahetus läheduses ning seal on selgelt näha, et liitudes meililistiga saab klient ühe tasuta kohvi. Digitaalne ja passiivne lahendus on väga mõistlik. Paberi ja pliiatsiga versioon võib tekitada isikuandmete sisestamisel ja töötlemisel lisatööd ning kirjavigu. Samuti on sellise ekraani püstitamine üsna madalate kuludega ning ei nõua pärast sisseseadmist enam palju pingutamist.

Liitumisvorm veebilehel.

Veebilehtedel kasutatakse üsna palju pop-up’e. Enamikule meist pop-up’id väga ei meeldi, ent naljakas lugu on see, et need töötavad. Pop-up’il kuvatav pakkumine peab olema ahvatlev. Näiteks: Haara tasuta kohvi kupong. Järgmine kord, kui ta sinu restorani tuleb, saab ta tasuta kohvi, kuna liitus meililistiga.

Veebilehe liitumisvormiga on ka see võimalus, et sul õnnestub saada potentsiaalse huvilise kontakt enne, kui ta su restorani tuleb. Klient võib otsustada seekord mõne muu toidukoha kasuks, kuid kuna sinu pakkumine äratas temas huvi ning ta jagas ka sinuga oma emaili, siis sul on võimalus end meelde tuletada ning teda mõne teise pakkumisega enda juurde meelitada.

Ära lase kehval toorainel kliendi kogemust rikkuda

Turundus on oluline, kuid sama oluline on ka super teenindus ning hea toit kvaliteetsest toorainest. FoodMood aitab su toidukohta varustada stabiilse ja kvaliteetse toorainega.

FoodMood pakub juba viimased 25+ aastat stabiilset kvaliteeti nii lihakala kui ka mereandide osas. Lisaks pakume ka erinevaid valmistoitepiimatooteid ning street foodi toorainet.

Vaata lähemalt, kuidas hakata FoodMoodi ärikliendiks.

Leave a Comment