4 tegevust, mis ka madalhooajal tulu toovad

FoodMood / LM Keskus

FoodMood on üle 25 aasta HoReCa sektoris tegutsenud ettevõte. Me tarnime kvaliteetset värsket liha, kala, tänavatoitu, pagaritooteid, õlisid ja palju muud vajalikku sinu restorani, hotelli või suurkööki. Uuri lähemalt siit

Tahan sulle tutvustada nelja nippi, mis võivad aidata sinu söögikoha madalhooaja kergemini üle elada või koguni produktiivseks ja pikas perspektiivis isegi kasumlikuks muuta. Kui sul on vähegi üleliigset vaba aega, mida soovid investeerida oma äri edendamisse, siis loe kindlasti edasi, kuid võta arvesse, et see järgnev sisu nõuab keskmisest veidikene rohkem süvenemisaega. 

Eisenhoweri ajamaatriks

Kuid enne veel, kui nende nelja nipini jõuame, tahan sulle tutvustada Eisenhoweri ajamaatriksit, kui sa seda juba ei tea. See on lihtne süsteem, milles on tegelikult palju sügavust ja võlu. 

Dwight D. Eisenhower oli 34. USA president, kes antud süsteemi lõi ja 1950ndatel laiale maailmale tutvustas. Seda tuntakse ka Covey maatriksi nime all ja see aitab välja selgitada tööülesannete prioriteeti. Tööülesanded jagatakse nelja tulba vahel, sõltuvalt sellest, kui kiired ja olulised need on.

Alljärgnevalt on toodud üks näide, kuidas võiks välja näha restoranipidaja ajamaatriks:

Eisenhoweri maatriks

Väldi kiire ja ebaolulise lõksu

Kui me ei ole hoolsad, siis me võime sattuda kiireja ebaolulise töö lõksu. See on muideks põhjus, miks paljud inimesed ei leia aega oluliste, aga vähem kiireloomuliste asjadega tegelemiseks. Teisisõnu, aeg kulub pinnapealse tööga tegelemisele (kiire ja ebaolulisega), selle asemel, et tegeleda süvatööga.

Nagu näed, siis Eisenhoweri tabelis on soovitatud ebaolulised ülesanded delegeerida või koguni vähendada või eemaldada oma elust täielikult.

Süvatöö vs pinnapealne töö

Kui kasutada ettevõtja ja kirjaniku Cal Newporti sõnavara, siis meil on ettevõtjate ja loomeinimestena vaja igapäevaselt rohkem tegeleda süvatööga (deep work) ja vähem pinnapealse tööga (shallow work). 

Tänapäeva maailma pakub aga suurepäraseid võimalusi fookuse kaotamiseks. Võta ükskõik milline ekraan ette ja järsku avastad, et oled juba mitu tundi tühja scrollinud
 

Seepärast toob Cal Newport oma raamatus välja ka palju praktilisi nippe ja tööriistu, kuidas näiteks arvutitega töötades selgemat fookust hoida. Näiteks üks nipp on lasta oma e-mailid tulla inboxi ainult 3 korda päevas – kell 9.00, kell 13.00 ja kell 15.00. Gmaili kasutajad saavad kasutada sellist veebirakendust nagu Boomerang.

Pane oma isiklik rahapuu kasvama

Suurt osa süvatööd võib mõtestada ka nii, et see on juskui rahapuu, mida sa kasvatad.

Jah, kohe alguses see puu palju vilja ei kanna, kuid aja möödudes, kui sa puu eest hästi hoolitsed, kannab ta vilja veel aastakümnete jagu. Mõtle kas või näiteks mõne intellektuaalomandi peale – raamat, programm või online-kursus.

Ka automaatikate ehitamine, pool-automaatse turundussüsteemi rajamine ning sotsiaalmeedia jälgijaskonna/fännide kasvatamine on etapid rahapuu kasvamisel. 

Ja see toobki meid lõpuks tänase meili olulisima teema juurde:

4 asja, mida toidukoha pidajana võiksid madalhooajal teha, et sinu ettevõte õitseks ja vilja kannaks

mees parandab kraani köögis

1. Tee katkised asjad korda

Alustame nimekirja Eisenhoweri tabeli kiiretest ja olulistest asjadest, milleks toidukohas on näiteks katkised või puudulikud töövahendid. Madalhoaeg on hea aeg teha korda katkised ja ohtlikud elektirpistikud, kehvasti töötav külmkapp või kraan.

Nii nagu kodus me harjume praoga seinas, kääksuva kapiga või raskesti avaneva uksega, samamoodi meie mõistus võtab uue normaalsusena tihti ka katkiseid töövahendeid.

Sellise uue normaalsuse suurimaks miinuseks on see, et katkised ja kehvasti toimivad asjad kurnavad meie alateadvust ning muidugimõista võivad meid viia olukorrani, kus need lakkavad täielikult töötamast või põhjustavad kriisi – restoranipidajana me seda aga kogeda ei taha, sest meil lihtsalt pole kriisideks aega.

Võib-olla oled sina väga tubli ja sul on kõik asjad ilusti alati joone peal, siis sel juhul on mul sulle vaid kiidusõnu jagada.

Aga kui ei, siis kiirete ja oluliste probleemide tegevuskava võiks olla järgnev:

  1. Võta paber ja pane kirja nimekiri asjadest, mis vajaksid hooldamist või korda tegemist
  2. Võta eesmärgiks see nimekiri järgmise paari kuu jooksul miinimumini viia. 
    Tee korda kõik need pisiasjad, mis eraldi võetuna ei ole võib-olla häirivad, aga kui kõik pisivead kokku liita, tekib hoopis kurvem pilt.
kokk proovib uut kastet

2. Testi uusi eripakkumisi

Edasi saame liikuda oluliste asjadega, millega ei ole niivõrd kiiret, kuid mille eesmärk on oma toidukohta või ettevõtet arendada ja kasvatada.

Madalhooaeg on näiteks sobiv aeg selleks, et testida uusi tooteid, retsepte ja ka pakkumisi oma klientide peal. Kui klientide voog on väiksem, siis on köögis aega natuke ka oma oskuseid edasi arendada ning uusi retsepte ja maitseid katsetada.

Selle nipi boonuseks on see, et oskuste arendamine ja üleüldine progress elus tõepoolest teeb meid ka õnnelikumaks. 🙂

3. Korralda konkurss või loosimäng

Siin on veel üks huvitav nipp, mis elavdab sinu äri: korralda konkurss. See konkurss võib toimuda nii klientide kui ka töötajate seas.

Näiteks võid korraldada konkursi sotsiaalmeedias, kus loosi läheb 50€ kinkekaart. Loosis osalemiseks peavad kliendid registreerima Facebookis/Instagramis oma asukohaks sinu toidukoha. Selline konkurss võib olla viimaseks tõukeks, et püsiklient külastab sind ka madalhooajal.

Alternatiivina võid korraldada konkurssi ka oma töötajate seas. See võib olla müügile orienteeritud konkurss. Näiteks jagad töötajad tiimideks ja see tiim, kes müüb kuu jooksul kõige enam tavahinnaga kohvi või magustoite, saab kuu lõpus tiimiboonuse.

Väike mänguline võistlus, mis tekitab töötajate seas ka positiivse sumina ning suunab inimesi suuremale koostööle.

blogi kirjutamine

4. Investeeri turunduse pikka mängu

Minu jaoks on turundus kõik need tegevused, mis juhtuvad enne müügi tegemist. Müük on ainult viimane lõpp-vormistus.

Seega kõik elemendid, alates veebilehest ning sotsiaalmeedia kohalolust kuni selleni, mida kliendid sinust räägivad kui sind ennast ei ole ruumis, on osa sinu toidukoha turundusest.

Ja mul on sulle häid uudiseid: sinu toidukoha imago kujundamine on suures osas sinu enda kätes.

Siin on palju erinevaid valikuid ja strateegiaid, mida käiku võtta – nii palju, et neid kõiki ei jõuaks isegi mitme meili peale läbi lahata. Kuid kui mina oleksin toidukoha pidaja, siis kuhu mina isiklikult oma fookuse suunaksin? Kindlasti automaatse meiliseeria ülesehitamisele.

Meiliturundus, kui seda hästi teha, toob 20x tagasi sisse pandud aja ja raha. Seega on meiliturundus iga minutit ja senti väärt.

  • Kui sa veel ei kogu meile, siis tea, et see on esimene samm, mille suunas liikuda.
  • Kui sul on meililist, aga seal ei toimu suurt tegevust, siis mõtle, kas sul annaks mõned automaatikad üles seada.

Mõned automaatika näited:

  • Automaatne sünnipäevasoodustuse saatmine kliendi meilile vahetult enne kliendi sünnipäeva. Ikka selleks, et klient tähistaks oma sünnipäeva sinu juures.
  • Automaatne meiliseeria, kus mingi intervalli tagant saadetakse listiga liitujale välja põnev meil. Näiteks käsitööõlude teemaline “7 rumalat müüti käsitööõlude juures” või veinide, juustu, liha, vms teemaline. Mis iganes on sinu toidukoha tugevus või kus vallas sa tahad eksperdiks saada.

Ma loodan, et said siit kirjas mõningaid mõtteid ja ideid, mida madalhoojal korda saata.

Leave a Comment